Η αλήθεια για τις «επενδύσεις» της Fraport». Ούτε ευρώ δεν έδωσε

H «Πρωτοβουλία Πολιτών Ενάντια στην Εκχώρηση του Αεροδρομίου Δασκαλογιάννης» διαπίστωσε ότι αναφέρθηκαν πληθώρα στοιχείων τα οποία δεν αντιστοιχούν στην πραγματικότητα και παρουσιάστηκαν είτε στην μέσω δηλώσεων στον τοπικό Τύπο από τον Δνων Σύμβουλο της Fraport Greece κ Zinner, είτε στην από 19ης Απριλίου 2018 εκδήλωση της Fraport στο Ξενοδοχείο Σαμαριά.

Τούτο μας αναγκάζει να δημοσιεύσουμε σε τακτά χρονικά διαστήματα στοιχεία με τα οποία θα αποδεικνύει την ανακρίβεια των προαναφερόμενων δηλώσεων.
Με το παρόν Δελτίο Τύπου θα αποκαλυφθεί η αναληθή αναφορά του CEO της Fraport Greece Alexander Zinell όπου με δήλωσή του1 ο κ Zinell ανέφερε: «Από τη συνολική αυτή επένδυση τα 650 εκατ. ευρώ προήλθαν από ίδια κεφάλαια των μετόχων» και λίγο παρακάτω: «Αυτό που είναι εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι οι μέτοχοι την συγκεκριμένη περίοδο επέλεξαν να επενδύσουν 650 εκατ. από ίδια κεφάλαια. Όπως γίνεται εύκολα κατανοητό έχουμε επενδύσει πολλά χρήματα και θα επενδύσουμε ακόμη περισσότερα στα αεροδρόμια».
Ας δούμε όμως ποια είναι αλήθεια.
Κατ΄ αρχάς θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι η Fraport Greece αποτελείται από δύο εταιρείες παραχωρήσεων αεροδρομίων (που η κάθε μία έχει από επτά (7) αεροδρόμια) και μια εταιρεία διαχείρισης των αεροδρομίων αυτών. Πρόκειται για τις:
  1. Fraport Greece “A” AE
  2. Fraport Greece “B” AE και
  3. Fraport Ετ. Διαχ. Των Περιφ. Αεροδρομίων Ελλάδος ΑΕ
(Σημείωση: Υπάρχει και 4η εταιρεία η οποία εμφανίζεται στο ΓΕΜΗ αλλά είναι ανεργή και έλαβε απλώς αριθμό ΓΕΜΗ στην μητρική Fraport Ag)
Ας δούμε το μετοχικό κεφάλαιο της κάθε εταιρείας μέχρι σήμερα σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Γενικού Εμπορικού Μητρώου (ΓΕΜΗ) 3:
ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΙΣΦΟΡΏΝ ΚΕΦΑΛΑΊΟΥ ΣΤΗΝ FRAPORT GREECE
1η Εταιρεία: Fraport Greece "A" (7 αεροδρόμια) (εδώ είναι και το αεροδρόμιο των Χανίων)
 
image-101
ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΙΣΦΟΡΏΝ ΚΕΦΑΛΑΊΟΥ ΣΤΗΝ FRAPORT GREECE | 
Συνεπώς σύμφωνα με τον παραπάνω πίνακα έχουν καταβληθεί και πιστοποιηθεί από την αρμόδια Δημόσια υπηρεσία του ΓΕΜΗ σήμερα 20/4/2018 το ποσό των 197.031.579,00 και αυτό δεν έχει καμία σχέση με τα όσα αναφέρει ο CEO της Fraport Greece κ. Zinell περί 650 εκατομμυρίων ευρώ.
Το θέμα όμως γίνεται περισσότερο τραγικό αν ελέγξουμε μήπως έχει πληρωθεί από τους μετόχους (αφού τους περιγράφουν και ως «επενδυτές»), η περίφημη προκαταβολή ύψους 1,234 εκατομ ευρώ με το οποίο η Fraport υπέγραψε την απαράδεκτη σύμβαση παραχώρησης των Αεροδρομίων της Χώρας μας. Δείτε τις φώτο που ακολουθούν και θα θυμηθείτε τι εννοούμε:
 
sumfonia-paraxorisis-14-perifereiakon-aerodromion-fraport
Οι Αντώνης Λεούσης, Alexander Zinnel και Δημήτρης Κοπελούζος σε στιγμιότυπο από την υπογραφή της σύμβασης, στα γραφεία του ΤΑΙΠΕΔ. | naftemporiki.gr
 
sumfonia-fraport
Η κοινοπραξία FRAPORT AG – SLENTEL Ltd. κατέβαλε το εφάπαξ τίμημα ύψους 1,234 δισ. ευρώ, ενώ η συνολική οικονομική συμφωνία, στο πλαίσιο του διεθνούς ανοικτού διαγωνισμού που διενήργησε το ΤΑΙΠΕΔ | naftemporiki.gr
Το τραγικό που προαναφέραμε εμφανίζεται στην ίδια την Έκθεση του Διοικητικού Συμβουλίου των εταιρειών που απαρτίζουν την Fraport Greece !!
Ας τα δούμε αναλυτικά.
Στην έκθεση διαχείρισης του Διοικητικού Συμβουλίου της Fraport Greece Α (εδώ είναι και το αεροδρόμιο «Δασκαλογιάννης») η οποία παραδόθηκε στους μετόχους κατά την από 30 ης Σεπτεμβρίου 2017 Γενικής Συνέλευσης4 των εταίρων και η οποία αναφέρει στην παρ. 7 α τα εξής:
 
image-102
Εδώ δηλαδή διαπιστώνουμε ότι 609 εκατομ από τα 1,23 δις δεν καταβλήθηκαν από κεφάλαια των μετόχων αλλά από δάνεια και μάλιστα Ελληνικών Τραπεζών και Κρατικών Τραπεζικών Σχηματισμών στις οποίες συμμετέχει η Ελλάδα!!! Λείπουν όμως άλλα 625 εκατομ για να φτάσουμε στα 1,23 δις της περίφημης προκαταβολής. Για να δούμε μήπως τα βρούμε στην δεύτερη εταιρεία της Fraport δηλαδή στην Fraport Greece B AE !!
Ας δούμε τι αναφέρει η ανάλογη έκθεση διαχείρισης του Διοικητικού Συμβουλίου της Fraport Greece “Β» η οποία παραδόθηκε στους μετόχους κατά την από 30 ης Σεπτεμβρίου 2017 Γενικής Συνέλευσης των εταίρων6 και η οποία αναφέρει στην παρ. 7 α τα εξής:
 
image-103
Βρέθηκαν λοιπόν και τα 625 εκατομμύρια όπου μαζί με τα 609 εκατομμύρια της Fraport Greece “A” AE μας κάνουν τα 1,234 εκατομμύρια της προκαταβολής των κυρίων που χαμογελούν στις συνημμένες φωτογραφίες κρατώντας την σχετική επιταγή. Άρα δεν πληρώθηκε ούτε ένα ευρώ από τους μετόχους για την προκαταβολή αυτή.
Αντίθετα τα χρήματα δόθηκαν από Ελληνικές Τράπεζες και από Κρατικές στις οποίες συμμετέχει το Ελληνικό Κράτος και εισφέρει κεφάλαια σε αυτές (Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της Black Sea Trade ή αλλιώς «Παρευξείνια Τράπεζα» όπου ο σημερινός Χανιώτης υπουργός κ. Σταθάκης την παρουσίασε ως αναπτυξιακό εργαλείο του τόπου πριν από λίγα χρόνια σε ένα πολυτελές ξενοδοχείο του Κολυμβαρίου Κισσάμου Χανίων).
Μετά από όσα παρατέθηκαν είναι καταφανές ότι τα 650 εκατομμύρια που ανέφερε ο Δνων Σύμβουλος (CEO) της Fraport Greece κ. Alexander Zinell πως οι μέτοχοι τα τοποθέτησαν από ίδια κεφάλαια είναι ανακριβές. Στο μετοχικό Κεφάλαιο έχουν εισφέρει συνολικά σε όλες της εταιρείες της Fraport Greece 197 εκατ ευρώ ενώ στην προκαταβολή του 1,234 εκατομμυρίων ευρώ μέσω της οποίας χάθηκαν τα αεροδρόμια της Χώρας δεν εισέφεραν ούτε καν μια υποδιαίρεση του ευρώ.
Τα προαναφερόμενα γεγονότα περιγράφουν γλαφυρά την κατάσταση και πρέπει επιτέλους να ενδιαφερθούν ενεργά οι υπεύθυνοι σε τούτον τον Τόπο.
Καλούμε ευθέως το Εμπορικό Επιμελητήριο Χανίων (ΕΒΕΧ) στο οποίο έχουν πρόσβαση στις Υπηρεσίες του ΓΕΜΗ να διαπιστώσουν αν τα όσα αναφέρει η Πρωτοβουλίας μας είναι αληθή ή όχι.
Εις αναμονή του επόμενου Δελτίου Τύπου της Πρωτοβουλίας.