ΟΗΕ: Πάνω από τα μισά προσφυγόπουλα παγκοσμίως δεν πηγαίνουν σχολείο

prosfigopp

Τέσσερα εκατομμύρια παιδιά προσφύγων στον κόσμο, πάνω δηλαδή από τα μισά προσφυγόπουλα σχολικής ηλικίας, δεν πηγαίνουν σχολείο, σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε την Τετάρτη ο ΟΗΕ, προσθέτοντας ότι οι χώρες που τους φιλοξενούν αγωνίζονται για να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν στο βάρος από τις αυξανόμενες ανθρωπιστικές κρίσεις

Η UNHCR ανακοίνωσε ότι σχεδόν 20 εκατομμύρια πρόσφυγες, με εξαίρεση περίπου 5 εκατομμύρια Παλαιστίνιους πρόσφυγες, βρίσκονταν υπό τη δικαιοδοσία της έως τα τέλη του 2017, ενώ έχει αυξηθεί ο αριθμός των ανθρώπων που έχουν εκτοπιστεί παγκοσμίως.

Περισσότεροι από τους μισούς πρόσφυγες είναι παιδιά και 7,4 εκατομμύρια είναι σε ηλικία που θα πρέπει να πηγαίνουν σχολείο.

Μόνον το 61% των προσφυγόπουλων πηγαίνει στο δημοτικό σχολείο, σε σύγκριση με ποσοστό μεγαλύτερο του 90% μεταξύ όλων των παιδιών, σύμφωνα με την έκθεση της Αρμοστείας.

Ο αριθμός αυτός είναι ακόμη μικρότερος για τα μεγαλύτερα παιδιά. Λιγότερα από ένα στα τέσσερα παιδιά προσφύγων πηγαίνει σχολείο στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Εξάλλου μόνον 1% από τα παιδιά των προσφύγων ακολουθεί τις βαθμίδες της ανώτερης εκπαίδευσης, σε σύγκριση με περισσότερο από το ένα τρίτο των νέων παγκοσμίως.

Περισσότερα από 500.000 παιδιά προσφύγων εγγράφηκαν για πρώτη φορά πέρυσι στο σχολείο, αλλά δεν έχει μειωθεί το ποσοστό των παιδιών που δεν πηγαίνουν σχολείο.

«Η εκπαίδευση είναι ένας τρόπος να βοηθήσουμε τους νέους ανθρώπους να θεραπεύσουν τις πληγές τους, αλλά επίσης και ο τρόπος για να δοθεί νέα ζωή σε ολόκληρες χώρες», δήλωσε ο ύπατος αρμοστής του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες Φίλιπο Γκράντι, όπως μεταφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο.

«Αν συνεχιστεί το τρέχον μοτίβο και δεν υπάρξουν επείγουσες επενδύσεις, εκατοντάδες χιλιάδες παιδιά επιπλέον θα προστεθούν σε αυτά τα στατιστικά στοιχεία», πρόσθεσε.

Η Κάθριν Μπέγκλι, υψηλόβαθμη τεχνική σύμβουλος στην ανθρωπιστική υπηρεσία Care USA, εκτιμά ότι η σχολική εκπαίδευση αποτελεί ένα ζωτικής σημασίας βήμα για να βοηθηθούν οι οικογένειες των προσφύγων να ξαναφτιάξουν τις ζωές τους.

«Η παιδεία προστατεύει και η εκπαίδευση προσφέρει δύναμη», δήλωσε στο Thomson Reuters Foundation. «Δίνει ευκαιρίες για να καλλιεργηθούν φιλίες και υποστηρίζει την εργασία για τη δημιουργία μιας ρουτίνας την οποία χρειάζονται το ταχύτερο δυνατό τα παιδιά που εξέρχονται από τραυματικές εμπειρίες», πρόσθεσε.

Για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα, η UNHCR προτείνει οι πρόσφυγες να εγγράφονται στα κανονικά σχολεία κι όχι σε άλλα που δημιουργούνται ειδικά για αυτούς, να τους προσφέρεται επιπλέον υποστήριξη και να απομακρυνθούν τα εμπόδια στην εγγραφή τους στα σχολεία, όπως το αίτημα για έγγραφα ταυτότητας.

ThePressProject