Συνεχίζει την απεργία πείνας ο κρατούμενος Α. Κυριαζής για το δικαίωμα στην εκπαίδευση

Με αίτημα το δικαίωμα στην εκπαίδευση ο κρατούμενος στις Φυλακές Αγίου Στεφάνου, Αθανάσιος Κυριαζής, συνεχίζει για 23η μέρα την απεργία πείνας και για 9η συνεχόμενη μέρα την αποχή από το νερό. Η ζωή του ήδη βρίσκεται σε κίνδυνο λόγω της πολυήμερης απεργίας πείνας. Στις 25 του Ιούνη μεταφέρθηκε επειγόντως στο Νοσοκομείο του Ρίου λόγω της επιδείνωσης της υγείας του, για την πραγματοποίηση εξετάσεων.

Από το 2016 ο Θανάσης Κυριαζής σπουδάζει, με υποτροφία που κέρδισε, στο τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών του ΕΑΠ (Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο) και βρίσκεται ήδη στο 4ο έτος.

 Αρχικά κρατείτο στις φυλακές της Λάρισας, από όπου είχε συνεχή επιτυχή παρακολούθηση των μαθημάτων, με την ενεργή υποστήριξη των καθηγητών και του εκεί διευθυντή του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας, παρότι και από εκεί δεν είχε την δυνατότητα πλήρους πρόσβασης στις πρόνοιες του νόμου για τους σπουδαστές και ειδικά στο θέμα της διά ζώσης συνεργασίας με τους καθηγητές του πανεπιστημίου με την χρήση ηλεκτρονικών μέσων επιτήρησης, το γνωστό «βραχιολάκι».

Όταν επιδίωξε να διεκδικήσει τα δικαιώματά του προχωρώντας σε απεργία πείνας, αυτό δεν άρεσε στην διοίκηση της φυλακής και μόλις σταμάτησε «με έδιωξαν με μεταγωγή. Μου είπε ο διευθυντής προσωπικά “τώρα Θανάση θα σε στείλω σε άλλη φυλακή και θα σου κάνουν τη ζωή δύσκολη”», σημείωσε μιλώντας στον ρ/σ «στο Κόκκινο».

«Στη Λάρισα ήμουν κρατούμενος τέσσερα χρόνια, η Κοινωνική Υπηρεσία δεν με κάλεσε ουδέποτε να με ρωτήσει πώς λέγομαι, τι κάνω και πώς ζω εκεί μέσα. Και αυτή η κυρία έπαιρνε μέρος και ψήφιζε στο Συμβούλιο της φυλακής αν θα μου δοθεί εκπαιδευτική άδεια. Και έκανα αναφορά, πώς αποφασίζει για μένα, πώς έχει άποψη την στιγμή που δεν με γνωρίζει; Δεν ξέρει τον χαρακτήρα μου, την προσωπικότητά μου;» αναρωτήθηκε.

Ακολούθησε έτσι πριν ενάμιση χρόνο η μεταγωγή στην Πάτρα όπου, όπως είπε, αντιμετωπίζει από την πρώτη στιγμή δυσμενή μεταχείριση, με φαινόμενα που έχει καταγγείλει. Οι συνθήκες είναι πολύ χειρότερες, το κατάστημα κράτησης της Πάτρας είναι κέντρο απεξάρτησης τοξικομανών, σημειώνει. «Δεν έχω καμία θέση εγώ, θα έπρεπε να έχω άλλη μεταχείριση, να έχω μεταχθεί στον Κορυδαλλό για λόγους σπουδών, όπως είχα ζητήσει και στο παρελθόν», όπως επανέλαβε.

Πάντως, ανέφερε ότι με την αλλαγή ηγεσίας στην Πάτρα «υπάρχει ένα θετικό κλίμα, μόλις άλλαξε η διοίκηση με κάλεσαν, με ενημέρωσαν ότι θα κάνουν ό,τι μπορούν. Αλλά δεν είναι στο χέρι τους, είναι θέμα της ΓΓ Αντεγκληματικής Πολιτικής».

«Δεν είμαι αιχμάλωτος, μου στερείτε την Ελευθερία»

Ο κρατούμενος μέσω αρκετών ανοιχτών επιστολών προς την Γενική Γραμματέα Αντεγκληματικής Πολιτικής Κα. Σοφία Νικολάου τις τελευταίες ημέρες έχει κάνει ξεκάθαρο ότι επιθυμεί τον διάλογο ωστόσο δεν βρίσκει ανταπόκριση.

«Επειδή επιθυμώ τον διάλογο, χθες κάλεσα πάνω από 10 φορές την Γενική Γραμματέα Αντεγκληματικής Πολιτικής κα ΝΙΚΟΛΑΟΥ, χωρίς όμως αποτέλεσμα αφού το τηλέφωνο χτυπούσε αδιαλείπτως χωρίς ανταπόκριση. Ειλικρινά επιθυμώ να κάνω ουσιαστικό διάλογο προς επίλυση του ζητήματός μου. Θα επιχειρήσω ξανά να επικοινωνήσω μαζί της, ίσως και καταφέρω να συνομιλήσω… Σε κάθε περίπτωση άφησα μήνυμα στο Γραφείο του Πρωθυπουργού ώστε να ενημερωθεί σχετικά. Θεωρώ ότι με κοινωνικά ζητήματα όπως αφορά η εκπαίδευση, δεν χωρούν αντιπαραθέσεις αλλά ρεαλιστικές πράξεις για την εφαρμογή του Νόμου. Αυτό που έχω να αναφέρω είναι ότι διατίθεμαι να θυσιάσω την ΖΩΗ ΜΟΥ, για να επιλυθούν οι αλλαγές που απαιτούνται στον χώρο των φυλακών» σημειώνει χαρακτηριστικά στην τελευταία επιστολή του (26/6).

Η κα Νικολάου και οι κρατούμενοι που τολμούν να διεκδικήσουν να σπουδάσουν

Αξίζει να σημειωθεί, ότι ο κρατούμενος Α. Κυριαζής στις επιστολές του κάνει λόγο για ξεκάθαρες ευθύνες της κα Νικολάου.

Έχει περάσει ένας μήνας ακριβώς από την ημέρα που ο κρατούμενος Βασίλης Δημάκης νίκησε τους βασανιστές του σε μια μάχη που και εκείνος είχε βάλει μπροστά το σώμα του για το δικαίωμα στο αυτονόητο.  

«Κα ΝΙΚΟΛΑΟΥ αν δεν σας συγκινούν τα λόγια μου, τότε θα παύσω να μιλώ αλλά τότε θα μιλώ με τις πράξεις μου, ίσως σας στιγματίσω για μία ζωή λόγω της αδράνειάς σας, τόσο εσάς όσο και του συστήματος σας που υποφέρει από παθογένειες και αδυναμίες.

Εφεξής σας δίνω τον λόγο μου, επειδή βρίσκομαι σε δεινή κατάσταση ότι θα παύσω τα δημοσιεύματα αλλά θα εξαντλήσω στο μέγιστο βαθμό τα ένδικα μέσα που μου δίνει ο ΝΟΜΟΣ, με τον συνήγορό μου κ. Βασιλειάδη Βασίλειο καθώς και των δημοσίων φορέων που επιτηρούν την χρηστή διοίκηση απέναντι σε φαινόμενα ασυδοσίας.

Ίσως ένας απεργός δεν μπορεί να τα βάλει με το θηρίο του κρατικού μηχανισμού…. Ίσως αποτελέσει την σπίθα όμως για ριζικές αλλαγές….» σημειώνει στην τελευταία του επιστολή ο Αθ. Κυριαζής.

Με βάση δημοσίευμα του The Press Project

Ο Σύλλογος Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Αχαΐας

Ψήφισμα Στήριξης  στο Θανάση Κυριαζή έδωσε στη δημοσιότητα στις 30 Ιούνη, και ο Σύλλογος Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Αχαΐας:

Η κυβέρνηση σχεδιάζει το κλείσιμο τμημάτων του 2ου ΣΔΕ Κορυδαλλού

Στο μεταξύ το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη σχεδιάζει να κλείσει το Σχολείο στο Νοσοκομείο Κρατουμένων (εκτός έδρας τμήμα του 2ου Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας Κορυδαλλού) και να μεταχθούν όλοι οι εκπαιδευόμενοί του από το Νοσοκομείο σε άλλα Καταστήματα Κράτησης.

Για την υπόθεση αυτή ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών του 2ου ΣΔΕ Κορυδαλλού «Γεώργιος Ζουγανέλης» εξέδωσε Ψήφισμα, στις 26 Ιούνη,  υπέρ της συνέχισης λειτουργίας του εκτός έδρας τμήματος στο Νοσοκομείο Κρατουμένων Κορυδαλλού:

«Ψήφισμα του Συλλόγου Εκπαιδευτικών υπέρ της συνέχισης λειτουργίας τού εκτός έδρας τμήματος στο Νοσοκομείο Κρατουμένων Κορυδαλλού

Την Παρασκευή 19 Ιουνίου 2020 πληροφορηθήκαμε από τη νέα Διευθύντρια του Ειδικού Κέντρου Υγείας Κρατουμένων Κορυδαλλού, κα Γέρου Κωνσταντίνα, ότι στις προθέσεις του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη και της Κεντρικής Επιτροπής Μεταγωγών είναι να κλείσει το Σχολείο στο Νοσοκομείο Κρατουμένων (εκτός έδρας τμήμα του 2ου ΣΔΕ Κορυδαλλού) και να μεταχθούν όλοι οι εκπαιδευόμενοί του από το Νοσοκομείο σε άλλα Καταστήματα Κράτησης.

Το Σχολείο αυτό είναι μεν μικρότερο, συγκριτικά με άλλες σχολικές δομές, ωστόσο παράγει σημαντικότατο έργο. Κατά τη φετινή σχολική χρονιά 2019-2020 προάγονται έντεκα (11) εκπαιδευόμενοι από τον Α΄ στον Β΄ Κύκλο Σπουδών, δύο (2) εκπαιδευόμενοι παίρνουν απολυτήριο, ενώ υπάρχει ήδη ενεργό ενδιαφέρον και από άλλους κρατούμενους για εγγραφή και φοίτηση στο Σχολείο κατά το προσεχές σχολικό έτος.

Λίγα λόγια για το εκτός έδρας τμήμα του 2ου ΣΔΕ Κορυδαλλού:

Το εκτός έδρας τμήμα ξεκίνησε τη λειτουργία του κατά τη σχολική χρονιά 2014-2015, μετά από επίμονες προσπάθειες του τότε Διευθυντή Γιώργου Ζουγανέλη, του τότε Συλλόγου των εκπαιδευτικών του 2ου ΣΔΕ Κορυδαλλού, αλλά και χάρη στην αμέριστη βοήθεια της τότε Διευθύντριας του Νοσοκομείου Κρατουμένων Κορυδαλλού, κας Στέφη Μαρίας. Την προσπάθεια αυτή αγκάλιασαν εξαρχής και τέθηκαν αρωγοί και συμπαραστάτες (υλικά αλλά και ηθικά) φορείς όπως ο Δήμος Κορυδαλλού, η Β΄ ΕΛΜΕ Κορυδαλλού, ο Σύλλογος Δασκάλων Κορυδαλλού-Αγίας Βαρβάρας, τα σχολεία της περιοχής, το ΚΕΘΕΑ, αλλά και πλήθος ατόμων που το πληροφορήθηκε.

Τις έξι (6) αυτές σχολικές χρονιές έως και τη φετινή, το Σχολείο έχει υποδεχθεί συνολικά περί τους εκατό (100) εκπαιδευόμενους-κρατούμενους και έχουν πάρει απολυτήριο τίτλο (ισότιμο με αυτό του Γυμνασίου) περίπου δεκαπέντε (15). Παράλληλα, έλαβαν χώρα μαθήματα ελληνομάθειας, τόσο από εκπαιδευτές του Σχολείου όσο και από εθελοντές, προκειμένου να προετοιμαστούν άλλοι κρατούμενοι για εξετάσεις που διεξάγει ανά διαστήματα Επιτροπή Α/βάθμιας Εκπαίδευσης, ώστε οι άνθρωποι αυτοί να αποκτήσουν τίτλο δημοτικού σχολείου και να ενταχθούν ακολούθως στο ΣΔΕ. Επίσης, εκπαιδευτές του Σχολείου και εθελοντές ανέλαβαν την προετοιμασία των κατ’ ιδίαν διδαχθέντων κρατουμένων, προκειμένου να δώσουν προαγωγικές εξετάσεις σε λυκειακές τάξεις, να λάβουν απολυτήριο τίτλο Λυκείου ή να προετοιμαστούν για τις Πανελλήνιες εξετάσεις.

Η πλειοψηφία των εκπαιδευόμενών μας είναι οροθετικοί κι αυτό γιατί, όσοι κρατούμενοι έχουν κάποιο περιστασιακό νόσημα, έρχονται στο Νοσοκομείο, περιθάλπονται για ένα χρονικό διάστημα και ακολούθως επιστρέφουν στο Κατάστημα Κράτησης. Συνεπώς, είτε δεν επιδιώκουν οι ίδιοι να ενταχθούν στο δυναμικό του Σχολείου, είτε κάτι τέτοιο δεν τους επιτρέπεται. Η χρονιότητα όμως της οροθετικότητας επέτρεψε τα τελευταία χρόνια να ενταχθούν κάποιοι εξ αυτών σε αυτό το σταθερό εκπαιδευτικό πλαίσιο. Διευκρινίζουμε ότι οι άνθρωποι αυτοί έχουν πραγματική ανάγκη να βρίσκονται κοντά στην Αθήνα προκειμένου να έχουν πρόσβαση στα μεγάλα νοσοκομεία της πρωτεύουσας όπου παρακολουθούνται από λοιμωξιολόγους, κάνουν εξετάσεις και δέχονται τη θεραπεία τους. Εξίσου απαραίτητη όμως είναι γι’ αυτούς η επαφή τους τόσο με τα θεραπευτικά προγράμματα του ΚΕΘΕΑ, όσο και με το Σχολείο. Ειδικότερα σε ό,τι αφορά την εκπαίδευση, γνωρίζουμε όλοι πόσο σημαντική είναι η δημιουργία ενός σταθερού εκπαιδευτικού περιβάλλοντος, με ανθρώπους που γνωρίζουν και εμπιστεύονται.

Στην διαδρομή μας αυτή, ως εκπαιδευτές, όλα αυτά τα χρόνια, συναντήσαμε αρκετές δυσκολίες, ακόμη και από τους ίδιους τους κρατούμενους. Έχοντας και οι ίδιοι αποδεχθεί τη θέση τους ως «αόρατοι», ανάξιοι εκπαίδευσης, απόβλητοι και παρείσακτοι, δεν μπορούσαν να αναγνωρίσουν το αναφαίρετο δικαίωμά τους στην εκπαίδευση και μάλιστα σε ένα Νοσοκομείο φυλακής. Ο αγώνας για να αλλάξουν αυτές οι αντιλήψεις, οι οποίες – σημειωτέον – είχαν γεννηθεί και εξαιτίας της απουσίας εκπαιδευτικών ευκαιριών, είναι διαρκής και κοινωνικός.

Ταυτόχρονα, ως εκπαιδευτές, ζήσαμε τη συνεχή, ανιδιοτελή και συγκινητική ύπαρξη ενδιαφέροντος και κοινωνικής ευαισθησίας για τη συγκεκριμένη ομάδα-στόχο. Δεκάδες εκδηλώσεις πολιτιστικού και εκπαιδευτικού περιεχομένου πραγματοποιήθηκαν από εθελοντές. Θεατρικές και μουσικές παραστάσεις, ομιλίες επιστημονικού περιεχομένου, συζητήσεις με καλεσμένους από διάφορους χώρους του πνεύματος, προβολές, εκθέσεις έλαβαν χώρα τα χρόνια αυτά. Θα μπορούσαμε να αναφέρουμε ενδεικτικά τη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, το Ευγενίδειο Ίδρυμα καθώς και πλήθος επιστημόνων και καλλιτεχνών που προσφέρθηκαν από μόνοι τους ή ανταποκρίθηκαν ευχαρίστως στο κάλεσμά μας να συνδράμουν με την παρουσία τους στην εκπαίδευση των μαθητών μας.

Πέραν των μαθημάτων-γραμματισμών και των σχεδίων δράσης, έχουν κατά καιρούς πραγματοποιηθεί στον χώρο του Σχολείου εργαστήρια μουσικής, παραδοσιακών χορών, θεάτρου, ζωγραφικής, γκράφιτι, καλλιτεχνικών και άθλησης. Και πάλι, σημειώνοντας μόνο κάποια εξ αυτών να αναφέρουμε ότι στο πλαίσιο σχεδίου δράσης του ΣΔΕ το 2017-18 καλλιεργήθηκε στον προαύλιο χώρο κήπος με οπωροκηπευτικά και λουλούδια. Επίσης λειτούργησε λέσχη ανάγνωσης αλλά και λέσχη συζήτησης, σχεδόν επί τριετία, το πλούσιο λογοτεχνικό έργο της οποίας θα δημοσιοποιηθεί σύντομα. Ακόμα, τη φετινή χρονιά λειτούργησε, επιπλέον του προγράμματος του Σχολείου, εργαστήριο μουσικής, το οποίο εξοπλίστηκε πλήρως, χάρη σε δωρεές, με μουσικά όργανα. Ο δράσεις αυτές διακόπηκαν «βίαια», λόγω της αναστολής λειτουργίας του Σχολείου με τα μέτρα που ελήφθησαν για τον κορωνοϊό, κάτι βέβαια που είναι κατανοητό. Εξάλλου, είμαστε οι πρώτοι που θα θέλαμε να προασπίσουμε την υγεία των εκπαιδευομένων μας. Θα ήταν ωστόσο μεγάλη ματαίωση γι’ αυτούς, αν οι δράσεις αυτές χαθούν οριστικά, παράλληλα με την απώλεια του οικείου εκπαιδευτικού τους περιβάλλοντος, λόγω της μεταγωγής τους σε άλλα Καταστήματα Κράτησης.

Θα θέλαμε να επισημάνουμε επίσης την καλή συνεργασία, αλληλοβοήθεια και ανταλλαγή καλών πρακτικών, μέσω επιμορφώσεων και όχι μόνο, με το ΚΕΘΕΑ καθώς αρκετοί από τους εκπαιδευομένους μας βρίσκονται σε διαδικασία απεξάρτησης. Σε ό,τι αφορά το Σχολείο ειδικά, έχει εκτιμηθεί θετικά ο ρόλος του στην τιτάνια αυτή μάχη τους με τις ουσίες. Θα ήταν παράλειψή μας να μην αναφέρουμε τη συνδρομή της Κοινωνικής Υπηρεσίας αλλά και των ψυχολόγων του Νοσοκομείου, χωρίς τη βοήθεια των οποίων πιθανόν να μην είχαμε καταφέρει να στήσουμε και να λειτουργήσουμε το Σχολείο.

Δεν ισχυριζόμαστε ότι τα πράγματα είναι όλα ρόδινα. Θλιβόμαστε πολύ όταν αντικρίζουμε πρώην εκπαιδευόμενούς μας να εισάγονται και πάλι στο Κατάστημα Κράτησης και συχνά νιώθουμε αδύναμοι, όταν βρισκόμαστε εμπρός στα προσωπικά τους αδιέξοδα και δράματα. Αυτός όμως είναι ο ρόλος μας, αυτό έχουμε επιλέξει συνειδητά και αυτό συνεχίζουμε να επιτελούμε με επιμονή και προσήλωση στον στόχο, όσο καλύτερα μπορούμε.
Και ερχόμαστε τώρα στο δια ταύτα: οι εκπαιδευόμενοί μας, άνθρωποι που βρήκαν επιτέλους πρόσβαση στην εκπαίδευση για πρώτη φορά μετά από χρόνια εγκλεισμού, κινδυνεύουν τώρα να χάσουν το σχολείο τους, το οικείο εκπαιδευτικό τους πλαίσιο, για δεύτερη φορά μέσα σε λίγους μήνες, μεταγόμενοι σε άλλα Καταστήματα Κράτησης. Η δε μεταγωγή τους θα έχει ως άμεση συνέπεια την αποδυνάμωση του Σχολείου από τον πληθυσμό του και το οριστικό κλείσιμό του.

Τι εννοούμε «για δεύτερη φορά» και τι ακριβώς συνεπάγεται η μεταγωγή τους στην πράξη; Στο διάστημα της πανδημίας, προκειμένου να διατεθεί ο χώρος του Νοσοκομείου ως χώρος καραντίνας ώστε να εξυπηρετήσει πιθανά κρούσματα, οι εκπαιδευόμενοί μας, στο σύνολό τους σχεδόν, μετήχθησαν στις φυλακές όπου ανήκουν. Το αποτέλεσμα ήταν ότι, εκτός όλων των άλλων αυστηρών περιορισμών που αντιμετώπιζαν ως κρατούμενοι εξαιτίας των έκτακτων μέτρων (αναστολή επισκεπτηρίων, θεραπευτικών προγραμμάτων, αναστολή αλληλογραφίας και δεμάτων κλπ.), δεν μπορούσαν να έχουν καμία πρόσβαση σε εκπαιδευτικό υλικό, όπως συνέβη με τους μαθητές άλλων σχολείων ενώ επιπλέον, κάποιοι εξ αυτών, τέθηκαν σε 14ήμερη πλήρη απομόνωση ως καραντίνα και έλαβαν με καθυστέρηση ακόμα και τα απαραίτητα για τη θεραπεία φάρμακά τους. Αντίστοιχα προβλήματα και επιβάρυνση της υγείας τους αναμένεται να αντιμετωπίσουν, μεταγόμενοι για δεύτερη φορά μακριά από την Αθήνα, μέσα σε διάστημα λιγότερο από τρεις μήνες. Να σημειωθεί ότι στα Καταστήματα που ανήκουν κάποιοι εξ αυτών, δεν υπάρχει θεραπευτικό πρόγραμμα ή σχολείο ώστε να συνεχίσουν τις σπουδές που με τόσο κόπο και με τόσο μεγάλη καθυστέρηση κατάφεραν να ξεκινήσουν.

Αντιμέτωποι με το κλείσιμο του εκτός έδρας τμήματος

Ως Σύλλογος Εκπαιδευτικών του 2ου ΣΔΕ Κορυδαλλού δεν είμαστε διατεθειμένοι να αφήσουμε το μεγάλο αυτό έργο, το δικό μας αλλά και των περασμένων Συλλόγων, να χαθεί στη λήθη.

Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι η εκπαιδευτική πράξη απαιτεί συνέχεια κι εμπιστοσύνη που χτίζεται σταδιακά. Οι εκπαιδευόμενοί μας πρέπει να συνεχίσουν τη φοίτησή τους στο σχολείο απ’ όπου ξεκίνησαν.

Γνωρίζουμε ότι, αν μεταχθούν οι μαθητές του Α΄ Κύκλου, στην ουσία δεν θα υπάρχει Σχολείο από τον Σεπτέμβριο.

Γνωρίζουμε ότι όσο δύσκολα ανοίγει ένα σχολείο, τόσο εύκολα κλείνει.

Γνωρίζουμε ότι αν κλείσει το σχολείο, θα είναι υπερβολικά δύσκολο να ανοίξει και πάλι κάποια επόμενη χρονιά.

Γνωρίζουμε ότι η μόνιμη διαμονή στο Νοσοκομείο μιας «κατηγορίας» κρατουμένων ίσως δημιουργεί συνθήκες γκετοποίησης. Η φοίτηση όμως στο Σχολείο είναι 2ετής και όχι μόνιμη. Σημαντικό βεβαίως για εκείνους αλλά και για εμάς, θα ήταν να συνεχίζουμε τη στήριξή μας και στους εκπαιδευόμενους που ολοκλήρωσαν το ΣΔΕ και επιθυμούν να συνεχίσουν τη φοίτησή τους στο Λύκειο, ως κατ’ ιδίαν διδασκόμενοι. Σε κάθε περίπτωση πάντως, θεωρούμε ότι η διαχείριση του συγκεκριμένου ζητήματος απαιτεί πολύ προσεκτικό σχεδιασμό και όχι βεβιασμένες κινήσεις, οι οποίες αγνοούν τις ιδιαίτερες ανάγκες, τα δικαιώματα αλλά και τα επιτεύγματα των κρατούμενων (δυνάμει) μαθητών μας.

Εν κατακλείδει:

Ζητάμε να μην ληφθεί καμία τέτοια απόφαση για κλείσιμο του εκτός έδρας τμήματος του 2ου ΣΔΕ Κορυδαλλού.

Ζητάμε όλοι οι μαθητές μας να συνεχίσουν απρόσκοπτα τις σπουδές τους στο Σχολείο μας, στο Σχολείο τους!

O Σύλλογος Εκπαιδευτικών του 2ου ΣΔΕ Κορυδαλλού»

Ανακοίνωση του Συλλόγου Εκπαιδευτικών
Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κορυδαλλού Αγ. Βαρβάρας

Ανακοίνωση για το θέμα και του Συλλόγου  Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κορυδαλλού Αγ. Βαρβάρας:

«Εκπαίδευση στο Καταστήματα Κράτησης του Κορυδαλλού

Με μεγάλη μας έκπληξη πληροφορηθήκαμε ότι στις προθέσεις του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη και της Κεντρικής Επιτροπής Μεταγωγών είναι να κλείσει το Σχολείο στο Νοσοκομείο Κρατουμένων (εκτός έδρας τμήμα του 2ου ΣΔΕ Κορυδαλλού).

Αναρωτιόμαστε τελικά αν ο στόχος των ιθυνόντων του Υπουργείου είναι ο σωφρονισμός ή απλώς η τιμωρία, όταν οι έρευνες καταδεικνύουν το σημαντικό ρόλο της εκπαίδευσης στο σωφρονισμό. Ελάχιστοι κρατούμενοι επιστρέφουν στη φυλακή, από αυτούς που φοίτησαν στο σχολείο κατά την έκτιση της ποινής τους.

Αυτό που αντιλαμβανόμαστε είναι ότι αντί να εφαρμοστεί ο νόμος 4521 του 2018 για την αναβάθμιση και την επέκταση των σχολείων των φυλακών σύμφωνα με τον οποίο Δημοτικά, Λύκεια, ΕΠΑΛ, Δ.ΙΕΚ, Προγράμματα Ελληνομάθειας, θα λειτουργούσαν παντού, η μοναδική εκπαιδευτική δομή μέσα στο νοσοκομείο των φυλακών κλείνει.

Επίσης παρατηρούμε μια αδιαφορία από την πολιτεία για την κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών του μεγαλύτερου ποσοστού κρατουμένων στα Καταστήματα Κράτησης, αυτό της ίδρυσης Δημοτικού Σχολείου και τμημάτων Ελληνομάθειας αφού το συντριπτικό ποσοστό των κρατουμένων ανήκουν είτε σε κατηγορίες ελλιπούς φοιτήσεως της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης είτε σε αλλοδαπούς που δε γνωρίζουν την Ελληνική Γλώσσα.

Για τους παραπάνω λόγους καλούμε:

  • Τα συναρμόδια  υπουργεία να εφαρμόσουν τον νόμο; Ο νόμος 4521 του 2018 για την αναβάθμιση και την επέκταση των σχολείων των φυλακών μένει ακόμα ανεφάρμοστος. Δημοτικά, Λύκεια, ΕΠΑΛ, Δ.ΙΕΚ, Προγράμματα Ελληνομάθειας, που υποτίθεται ότι θα λειτουργούσαν παντού παραμένουν, για τη συντριπτική πλειοψηφία των φυλακών, στα χαρτιά, παρά τις διαμαρτυρίες των εκπαιδευτικών που υπογραμμίζουν ότι η παροχή εκπαιδευτικών ευκαιριών και ευκαιριών κατάρτισης, που είναι για πολλούς/-ες κρατούμενους/-ες προτεραιότητα, πρέπει να έχει συνέχεια και συνέπεια για να είναι αποτελεσματική.
  • Τη ΔΟΕ και την ΟΛΜΕ να απευθυνθούν στο Υπουργείο Παιδείας και να ασκήσουν τις απαιτούμενες πιέσεις για τη διατήρηση των υπαρχόντων δομών εκπαίδευσης στα καταστήματα κράτησης και για την εφαρμογή του νόμου.
  • Η εφαρμογή και υλοποίηση του νόμου 4521 να επιταχύνει τις διαδικασίες, έτσι ώστε οι διευθυντές διευθυντές εκπαίδευσης τόσο της Α’ θμιας όσο και της Β θμιας εκπαίδευσης Πειραιά να κάνουν τις απαραίτητες ενέργειες για την στήριξη και τη δημιουργία των απαραίτητων εκπαιδευτικών δομών μέσα στο Κατάστημα Κράτησης του Κορυδαλλού.

Απαιτούμε:

  • Να μην ληφθεί καμία απόφαση για κλείσιμο του εκτός έδρας τμήματος του 2ου ΣΔΕ Κορυδαλλού.
  • Ζητάμε όλοι οι μαθητές να συνεχίσουν απρόσκοπτα τις σπουδές τους στο Σχολείο τους.
  • Να ιδρυθεί Δημοτικό Σχολείο Ενηλίκων και Τμήματα Ελληνομάθειας στο Κατάστημα Κράτησης Κορυδαλλού».

Ημεροδρόμος