Χριστουγεννιάτικος Περίπατος εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ σε ιδιωτική εταιρεία από τον Δήμο Αθηναίων

Ο δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης, θα φιλοξενήσει φέτος τα Χριστούγεννα στην Αθήνα με εορταστική ατμόσφαιρα που θα κοστίσει κάτι λιγότερο από 900 χιλιάδες ευρώ, έπειτα από την αισθητική παρέμβαση ύψους 2 εκατ. ευρώ για τον «Μεγάλο Περίπατο» και τα «πιλοτικά» του χαρακτηριστικά. Παρά τις εξαγγελίες του τα περσινά Χριστούγεννα περί δωρεών από την ιδιωτική πρωτοβουλία που θα «απαλλάξουν τον δήμο από έξοδο 2 εκατ. ευρώ», φαίνεται ότι το 2020 είναι η κατάλληλη χρονιά για να δοθεί ένα τέτοιο ποσό χρημάτων τόσο για την αγορά στολιδιών και εκπόνηση έργων, όσο και για την τοποθέτηση και εκτοποθέτηση του στολισμού σε ιδιωτική εταιρεία και όχι στις υπηρεσίες του δήμου.

Σύμφωνα με δημοσίευμα o δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης, θα φιλοξενήσει φέτος τα Χριστούγεννα στην Αθήνα με εορταστική ατμόσφαιρα που θα κοστίσει κάτι λιγότερο από 900 χιλιάδες ευρώ, έπειτα από την αισθητική παρέμβαση ύψους 2 εκατ. ευρώ για τον «Μεγάλο Περίπατο» και τα «πιλοτικά» του χαρακτηριστικά.

Ειδικότερα, το συνολικό κόστος της προμήθειας εορταστικού στολισμού μαζί με τις υπηρεσίες τοποθέτησης και εκτοποθέτησης φτάνει στο ύψος των 892.526,68 ευρώ (+ΦΠΑ). Όπως αναφέρει το ίδιο δημοσίευμα, σημείο αναφοράς για το 2020-2021 φαίνεται ότι θα είναι η πλατεία Ομονοίας, καθώς θα τοποθετηθεί τεχνητό φωτοδέντρο ύψους 13 μέτρων, μεταξύ πολλών άλλων παρεμβάσεων.

Μάλιστα, προβληματισμό δημιουργεί η απόφαση της δημοτικής αρχής -πέρα από την αγορά νέων χριστουγεννιάτικων στολιδιών και φωτισμού (520.000 ευρώ)- να αναθέσει σε ιδιωτική εταιρεία για δύο χρόνια την τοποθέτηση και εκτοποθέτηση του στολισμού (ανάθεση ύψους 370 χιλιάδες ευρώ), και όχι στις υπηρεσίες του Δήμου. Η δημοτική αρχή προβάλλει ότι αποφάσισε να μην αναλάβουν την τοποθέτηση και εκτοποθέτηση του στολισμού οι δημοτικές υπηρεσίες, κυρίως λόγω του ότι υπάρχουν ελλείψεις σε τεχνικό προσωπικό, που δεν επαρκεί για την κάλυψη των αυξημένων αναγκών.

Τέλος, όπως σημειώνεται στη σύμβαση, τα επιδαπέδια φωτιστικά, ο στολισμός του φυσικού χριστουγεννιάτικου δέντρου και των υπόλοιπων δέντρων της πλατείας Συντάγματος, τα τεχνητά φωτεινά δέντρα για τις πλατείες της πόλης αλλά και την πλατεία Ομονοίας ως κεντρικό σημείο αναφοράς, οι φωτεινές γιρλάντες για τον στολισμό της Σταδίου και της Πανεπιστήμιου, και τα φωτεινά επιστύλια για τον στολισμό της προσφάτως αναπλασμένης Βασιλίσσης Όλγας «θα συμπληρώσουν τον εορταστικό εξοπλισμό της πόλης και θα συμβάλλουν στην διαμόρφωση εορταστικού πνεύματος για τους κατοίκους και επισκέπτες της πόλης».

Σε ανάρτηση του ο βουλευτής Χανίων του ΣΥΡΙΖΑ, Παύλος Πολάκης, σχολίασε:

«Θα ΤΡΩΝΕ ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΣΚΑΣΟΥΝ!!!

Δεν πάει ναχει λοκ νταουν,δεν πάει να στενάζει η κοινωνία με τα 800 που είναι 600 και θα δοθούν 20 Δεκεμβρίου ,ο Μπακογιάννης ΑΓΟΡΑΖΕΙ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ ΣΤΟΛΙΔΙΑ ,ΒΑΖΕΙ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΣΥΝΕΡΓΕΙΟ ΝΑ ΤΑ ΚΡΕΜΑΣΕΙ και όχι τις υπηρεσίες του Δήμου Αθηναίων!!!

ΥΓ αλήθεια τα περυσινά φωτάκια τύπου «Αλιεν» και η «επίθεση των Αρειανων» που πήγαν;»

Το «πνεύμα» της ιδιωτικής πρωτοβουλίας στον περσινό στολισμό

Υπενθυμίζεται ότι πέρυσι ο δήμαρχος Κώστας Μπακογιάννης υποσχέθηκε νέους «εορταστικούς» στολισμούς στην Αθήνα, πιο εκτεταμένους από ποτέ, εν όψει των Χριστουγέννων, ανακοινώνοντας ότι στο όλο εγχείρημα συμβάλλουν από φέτος 19 χορηγοί, «απαλλάσσοντας τον δήμο από έξοδα 2 εκατομμυρίων ευρώ».

Στο παιχνίδι μπήκαν συνολικά 19 εταιρείες οι οποίες τότε ανέλαβαν να στολίσουν με φώτα 16 κεντρικά σημεία του Δήμου Αθηναίων. Σε πολλές περιπτώσεις, φαίνεται ότι επέλεξαν να φωταγωγήσουν τη δική τους «γειτονιά», δηλαδή τη λεωφόρο ή την πλατεία της περιοχής όπου εδρεύουν.

«Η συνεργασία με τις 19 επιχειρήσεις που συμμετέχουν στον στολισμό της πόλης, είναι η απόδειξη ότι ο δημόσιος και ο ιδιωτικός τομέας μπορούν να συνεργάζονται, να συνδημιουργούν, να είναι βασικοί πυλώνες των αλλαγών που χρειάζεται η πόλη. Δεν πρόκειται για περιστασιακή συνεργασία. Είναι η φιλοσοφία και η κουλτούρα με την οποία δουλεύει ο δήμος μας», είπε χαρακτηριστικά τότε.

Βάσει των ανακοινώσεων, το Ίδρυμα Ωνάση είχε αναλάβει τη Βασιλίσσης Σοφίας από το ύψος του Hilton μέχρι το Σύνταγμα, η Coca–Cola την πλατεία Συντάγματος και την Πανεπιστημίου, η Protergia -ο τομέας Ενέργειας της MYTILINEOS- ανέλαβε τον στολισμό και την εγκατάστασή του στην Ερμού, στην Ακαδημίας και στη Φιλελλήνων, η Cosmote τη Σταδίου και η Παπαστράτος τη Διονυσίου Αρεοπαγίτου. Η ΔΕΗ στόλισε την Χαλκοκονδύλη και την 3ης Σεπτεμβρίου, η εταιρία Aegean ανέλαβε τη Σκουφά και την Κανάρη, ο Όμιλος Motor Oil μέσω της nrg την Αμαλίας, η Εθνική Τράπεζα την Πλατεία Κοτζιά και την Αθηνάς και η Εθνική Ασφαλιστική την Συγγρού στο τμήμα μεταξύ Αγίου Σώστη και Κόμβου Καλλιρρόης. O Παναθηναϊκός φώτισε την Λεωφόρο Αλεξάνδρας, η Ionian Hotel Enterprises SA τη Βασιλίσσης Σοφίας από το ύψος του Hilton μέχρι τη Λ. Αλεξάνδρας και η Πειραιώς Real Estate και Picar τη Βουκουρεστίου στο τμήμα μεταξύ Σταδίου και Πανεπιστημίου.

Πλατείες της πόλης επίσης στολίστικαν και με την στήριξη της ιδιωτικής πρωτοβουλίας και συγκεκριμένα η Ομόνοια από τις εταιρίες Athens Tiare Hotel, ΑΤΤΙΚΑ ΑΡΤΟΠΟΙΕΙΑ, Hondos Center, καθώς και την Κίνηση Πολιτών Κέντρου Αθήνας (ΚΙ.ΠΟ.Κ.Α.), η πλατεία Καραϊσκάκη από τα ξενοδοχεία Wyndham Grand Athens, Wyndham Athens Residence, K29 (members of Zeus International) και η πλατεία Αγίας Ειρήνης από την Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης.

Σημειώνεται ότι κύμα επικρητικών σχολίων είχε επιφέρει τότε ο στολισμός της λεωφόρου Βασιλίσσης Σοφίας από το ίδρυμα Ωνάση, με τον δήμαρχος να υπερασπίζεται το έργο και να προτρέπει να περιμένουμε μέχρι να ολοκληρωθεί.

tpp