Ουαί υμίν, δεσπόται υποκριταί…

Ο γνωστός παρατρεχάμενος του δεσποταριάτου Σωτήρης Τζούμας, με ένα κείμενο τίγκα στα ορθογραφικά λάθη, πληροφορεί «τους αγαπητούς αναγνώστες και όλους τους ενδιαφερόμενους», από το exapsalmos.gr, ότι «ο Σεβ. Μητροπολίτης Φθιώτιδος πριν το δημοσίευμα της EΦ. ΣΥΝ. με την έκκληση – πρόκληση προς τον Αρχιεπίσκοπο, απέστειλε τον εκλεκτό και σοβαρό ιεροκήρυκα της Μητροπόλεως π. Σεραφείμ Ζαφείρη, τον οποίο έχει τοποθετήσει στην ευαίσθητη θέση του Προϊσταμένου της Θρησκευτικής Υπηρεσίας Σωφρονιστικού Καταστήματος Δομοκού να συναντήσει και να συνομιλήσει πνευματικά με τον Δ. Κουφοντίνα.

Μάλιστα πριν πάει ο π. Σεραφείμ Ζαφείρης στον Κουφοντίνα είχε ειδική επικοινωνία και ενημέρωση για το πως θα τον προσεγγίσει από τον Σεβ. Φθιώτιδος Συμεών. Αλλά και ο ίδιος ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος μίλησε με τον π. Σεραφείμ και τον ενθάρρυνε να επισκεφτεί τον φυλακισμένο απεργό πείνας. (…) Ο π. Σεραφείμ με τις ευχές του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου και του Σεβ. Φθιώτιδος στα χέρια του και στην καρδία του επισκέφθηκε τον κ. Κουφοντίνα με την ιδιότητα του Πνευματικού. Του μίλησε, του κόμισε την εικόνα του Αγίου Δημητρίου, του οποίου το όνομα φέρει, τον παρότρινε να εξομολογηθεί ή να μεταλάβει των Αχράντων Μυστηρίων, αλλά εκείνος φυσικά αρνήθηκε. Aλλωστε πως να κοινωνήσει τώρα ένας άνθρωπος που δεν έχει κοινωνήσει ποτέ στη ζωή του;»!

Βεβαίως, προτού φτάσει στην… είδηση, ο Τζούμας σέρνει τα εξ αμάξης στον Κουφοντίνα και στηρίζει με χέρια και με πόδια την εγκληματική συμπεριφορά της κυβέρνησης προς αυτόν. Και εξανίσταται με τους… αθέους της ΕφΣυν, που «προσπαθούν να εμπλέξουν την Εκκλησία και τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμο στην απόφαση του Δημήτρη Κουφοντίνα να κάνει απεργία πείνας διαμαρτυρόμενος γιατί δεν μεταφέρεται στις φυλακές Κορυδαλλού μετά την ολοκλήρωση της θητείας του σε αγροτικές φυλακές».

Χθες γράφαμε για τους Βούδες της ατομικής συμφεροντολογίας  (Σακελλαροπούλου, Ιερώνυμο και άλλους). Θυμηθήκαμε πως στην εκτέλεση των θανατικών ποινών πάντοτε παρίσταται ιερέας του δόγματος στο οποίο ανήκει ο προς εκτέλεση κρατούμενος. Το τήρησαν ακόμα και στην περίπτωση του Νίκου Μπελογιάννη και των συντρόφων του. Ο Μπελογιάννης αρνήθηκε ευγενικά να εξομολογηθεί, έγραψε τότε η «Ουμανιτέ». Και ο παπάς περιέγραψε ότι το βλέμμα του, την ώρα που στάθηκε απέναντι στο εκτελεστικό απόσπασμα, ήταν σαν να ‘θελε ν’ αγκαλιάσει ολόκληρο τον ορίζοντα.

Τότε, όμως, εκτελούσαν αποφάσεις θανατικής ποινής. Τώρα, έστειλαν παπά να… εξομολογήσει τον Κουφοντίνα, με την ίδια βεβαιότητα ότι είναι καταδικασμένος σε θάνατο! Τέτοιο θράσος.

«Ας βάλουν καλά στο μυαλό τους όσοι πολεμούν την Εκκλησία και θέλουν να την ανακατέψουν με την ιστορία του κ. Κουφοντίνα, ότι η Εκκλησία αιώνες τώρα ξέρει πολύ καλά πώς να ενεργήσει σε κάθε περίσταση και ήταν, είναι και θα είναι μέχρι συντελείας του κόσμου δίπλα στο Γένος μας», καταλήγει ο Τζούμας. Για το «δίπλα στο Γένος μας» μιλάνε κρίσιμες ιστορικές στιγμές. Οπως ο αφορισμός του Υψηλάντη από τον πατριάρχη Γρηγόριο τον Ε’ και το άγριο κυνηγητό του Παπαφλέσσα που ο προύχοντας και χρυσοντυμένος Παλαιών Πατρών Γερμανός αποκαλούσε «εξωλέστατο» και «άρπαγα».

Αλλά με το «ανά τους αιώνες» θα συμφωνήσουμε πλήρως. Σατράπες στην Ανατολική Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία, σατράπες στην Οθωμανική Αυτοκρατορία, σατράπες στο νεοελληνικό κράτος, πάντα τμήμα της εξουσίας, ακόμα και όταν αυτή ήταν η κατοχική εξουσία των ναζιφασιστών εισβολέων.

ΚΟΝΤΡΑ