Ήπειρος: Η Αριστερή Παρέμβαση λέει ΟΧΙ στα σχολεία δύο ταχυτήτων

ΠΡΟΤΥΠΑ» και «ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ» ΣΧΟΛΕΙΑ
ΟΧΙ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΔΥΟ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ

ΑΡιστερήΠαρέμβαση στην Ήπειρο

Σε μια σειρά δήμους της Ηπείρου επιδιώκεται η μετατροπή σχολείων σε σχολεία για τους έχοντες και τους «άριστους» χωρίς να σεβαστούν τις αποφάσεις των συλλόγων διδασκόντων που στέκονται ενάντια στη μετατροπή των σχολείων τους σε «Πρότυπα» και «Πειραματικά».

Ο νόμος 4692 /2020 «Αναβάθμιση του σχολείου και άλλες διατάξεις» για τα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία, καθώς και η Υ.Α 26/2/2021 με θέμα: «Χαρακτηρισμός δημόσιων σχολικών μονάδων ως Πρότυπων ή Πειραματικών Σχολείων» οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στην κατηγοριοποίηση των σχολείων.

Συγκεκριμένα: Τα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία θα διοικούνται από μια ειδική Διοικούσα Επιτροπή (Δ.Ε.Π.Π.Σ) που θα καθορίζει τα πάντα (τον τρόπο επιλογής των μαθητών, των διευθυντών, των εκπαιδευτικών, το ωρολόγιο πρόγραμμα, τη διδακτέα ύλη, τον τρόπο και τις μεθόδους διδασκαλίας, τη χρηματοδότησή τους κ.α.). Η επιτροπή θα αξιολογεί τα Πρότυπα – Πειραματικά Σχολεία και θα αποφασίζει αν θα παραμείνουν ως τέτοια ή αν θα εκπέσουν σε κοινά σχολεία. (Θυμίζουμε ότι πρόκειται για την αξιολόγηση την οποία οι εκπαιδευτικοί αρνήθηκαν με την μαζική συμμετοχή τους στην απεργία –απόχη, που έχει κηρύξει η ΟΛΜΕ). Θα μεριμνά «για την προσέλκυση δωρεών, χορηγών και κάθε είδους παροχών».

Είναι ολοφάνερο ότι το Υπ. Παιδείας και η κυβέρνηση βάζουν στο στόχαστρο τον δημόσιο, καθολικό και δωρεάν χαρακτήρα των δημόσιων σχολείων φροντίζοντας να φτιάξουν ειδικά σχολεία για λίγους και εκλεκτούς, που θα λειτουργούν με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια.

Οι μαθητές των Πρότυπων θα επιλέγονται με εξετάσεις, ενώ των Πειραματικών κατόπιν κλήρωσης. Το σχολείο της γειτονιάς χάνεται και οι μαθητές των σχολείων, που θα επιλεγούν ως Πρότυπα, θα αναγκαστούν να αναζητήσουν σχολείο φοίτησης που θα τους «χωράει», πέρα από τα χωροταξικά όρια.

Στα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία χάνονται οι οργανικές θέσεις των εκπαιδευτικών που είναι οριστικά τοποθετημένοι σε αυτά. Η τοποθέτησή τους γίνεται όχι με οργανική θέση αλλά επί θητεία. Κατοχυρώνεται, έτσι, η επιλογή των «ημετέρων», καθώς η προσωπικότητα και η συγκρότηση των εκπαιδευτικών θα πιστοποιείται κατόπιν συνέντευξης. Οι εκπαιδευτικοί θα αξιολογούνται κάθε δύο χρόνια και θα επανακρίνονται κάθε τέσσερα χρόνια. Οι διατάξεις αυτές βάζουν βόμβα στα θεμέλια της οργανικής τοποθέτησης και ανοίγουν δρόμο στην εδώ και καιρό επιθυμία των κυβερνήσεων, ΟΟΣΑ,Ε.Ε, ΣΕΒ για άρση της μονιμότητας των εκπαιδευτικών.

Οι παραπάνω επιλογές της κυβέρνησης απογειώνουν τους ταξικούς φραγμούς στη μόρφωση και πλήττουν άμεσα τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών των φτωχών λαϊκών στρωμάτων. Είναι βέβαιο πως τα κυβερνητικά μέτρα που προωθούνται θα κλείσουν σχολεία, θα διώξουν μαθητές από την εκπαίδευση, θα οδηγήσουν σε εργασιακές σχέσεις γαλέρας και σε απολύσεις εκπαιδευτικών. Τα μέτρα αυτά εφαρμόστηκαν σε διάφορες χώρες με οδυνηρά αποτελέσματα για τα εκπαιδευτικά συστήματα. Τα σχέδια της κυβέρνησης πρέπει να συναντήσουν την καθολική αντίθεση.

Να αρνηθούμε τη μετατροπή όλων των σχολείων σε «Πρότυπα»-«Πειραματικά».

Δηλώνουμε ότι θα συνεχίσουμε να παλεύουμε για
ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΠΟΙΟΤΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ.

η περιφερειακή κίνηση
ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ στην ΗΠΕΙΡΟ (Α.Ρ.Π.Η.)

ΠΑΝΤΙΕΡΑ