Η Total χρηματοδοτεί την χούντα της Μιανμάρ

Στη ματαίωση διαφημιστικής εκστρατείας που είχε προγραμματίσει στη «Le Monde» προέβη η Total, έπειτα από τη δημοσίευση έρευνας στις σελίδες της έγκυρης γαλλικής εφημερίδας, μέσω της οποίας ο πετρελαϊκός κολοσσός κατηγορούνταν πως είχε μοιραστεί τα έσοδά του από το φυσικό αέριο με τους στρατιωτικούς- πραξικοπηματίες της Μιανμάρ.Ο πετρελαϊκός όμιλος είναι παρών στη Μιανμάρ από το 1992 και μετά το πραξικόπημα του Φεβρουαρίου οι υπερασπιστές της δημοκρατίας τον πιέζουν και πάλι να πάψει να χρηματοδοτεί τη χούντα. 

Η Le Monde δημοσίευσε την Τρίτη μία έρευνα που αποκαλύπτει ότι ένας οικονομικός μηχανισμός γύρω από έναν αγωγό αερίου, τον οποίο εκμεταλλεύεται η Total στη Μιανμάρ, έχει επιτρέψει εδώ και χρόνια να κατευθύνονται εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια, που αντλούνται από τις πωλήσεις του φυσικού αερίου, απευθείας στους στρατιωτικούς αυτής της χώρας, σε βάρος του κράτους της Μιανμάρ. Ο πετρελαϊκός όμιλος είναι παρών στη Μιανμάρ από το 1992 και, μετά το πραξικόπημα του Φεβρουαρίου, οι υπερασπιστές της δημοκρατίας τον πιέζουν και πάλι να “πάψει να χρηματοδοτεί τη χούντα”.

Η διεύθυνση της Le Monde, ερωτηθείσα από το Γαλλικό Πρακτορείο, επιβεβαίωσε πως μια διαφημιστική εκστρατεία της Total, που επρόκειτο να δημοσιευθεί στην εφημερίδα τις προσεχείς εβδομάδες, ματαιώθηκε από τον όμιλο. Η Total, από την πλευρά της, δεν έκανε κανένα σχόλιο. Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Total είχε ανακοινώσει τον Απρίλιο πως αναστέλλει τις γεωτρήσεις στη χώρα, αλλά θα συνεχίσει να εκμεταλλεύεται το κοίτασμα της Γιαντάνα, στο οποίο δραστηριοποιείται από το 1998, για να προμηθεύει με ενέργεια τους πληθυσμούς της Μιανμάρ και της Ταϊλάνδης. Δεσμεύθηκε επίσης να χρηματοδοτήσει μη κυβερνητικές οργανώσεις που υπερασπίζονται τα ανθρώπινα δικαιώματα με το ίδιο ποσό το οποίο καταβάλλει στο κράτος της Μιανμάρ.

Πρόκειται για μια κύρωση με κυρίως συμβολικό χαρακτήρα για την εφημερίδα, αφού η Total δεν είναι ένας μεγάλος διαφημιζόμενος. Εξάλλου η εφημερίδα, χάρη στην επιτυχία των ψηφιακών συνδρομών της, βρίσκεται οικονομικά σε καλή κατάσταση ειδικά τα τελευταία. Δεν είναι η πρώτη φορά, ωστόσο, που η εφημερίδα στερείται διαφήμιση από μια επιχείρηση η οποία έχει κατηγορηθεί σε κάποιο από τα άρθρα της. Το 2015, ο τραπεζικός γίγαντας HSBC είχε αποσύρει τις διαφημίσεις της από μέσα ενημέρωσης, μεταξύ των οποίων η Le Monde και η βρετανική εφημερίδα The Guardian, που είχαν φέρει στη δημοσιότητα το σκάνδαλο φοροδιαφυγής σε μεγάλη κλίμακα “Swissleaks”. Άλλες γαλλικές εφημερίδες έχουν επίσης αντιμετωπίσει ίδιας φύσης καταστάσεις. Ο όμιλος LVMH είχε αποσύρει το 2012 τις διαφημίσεις του από τη Liberation μετά το πρωτοσέλιδό της που κατηγορούσε τον επικεφαλής του ομίλου Μπερνάρ Αρνό με τον προκλητικό τίτλο “Δίνε του, πλούσιε μ….α”.

«Δυσαρεστήθηκε η Total που η εφημερίδα Le Monde αποκάλυψε πως χρηματοδοτεί τη χούντα της Βιρμανίας. Ο πετρελαϊκός κολοσσός ακύρωσε όλες τις διαφημίσεις του, ύψους 50.000 ευρώ, που είχαν προγραμματιστεί να δημοσιευτούν στην εφημερίδα τον μήνα Ιούνιο.» σχολίασε με ανάρτησή της η ανταποκρίτρια στο Παρίσι, Μαρία Δεναξά.

ΗΜΕΡΟΔΡΟΜΟΣ